Νέα
   
  Τα νέα του ΝΕΕ
  Ομιλία Προέδρου ΝΕΕ στη Συνέντευξη Τύπου για το πρώτο Posidonia Sea Tourism Forum
1/6/2011

Κύριε Υφυπουργέ,
Κυρίες και Κύριοι,

Κατ’ αρχάς να συγχαρώ τα ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ για την διοργάνωση του διεθνούς συνεδρίου για τον Θαλάσσιο Τουρισμό στην Ελλάδα. Τέτοιες διοργανώσεις είναι απαραίτητες στον τόπο μας όπου οι μεγαλύτερές του βιομηχανίες είναι η ναυτιλία και ο τουρισμός.

Βάσει των Ευρωπαϊκών μελετών για τις κρουαζιέρες το πολλαπλάσιο από τις κρουαζιέρες για την εθνική οικονομία είναι 2.7. Μάλλον έτσι πρέπει να είναι και για τον θαλάσσιο τουρισμό εν γένει. Με άλλα λόγια, τα ίδια έσοδα στον θαλάσσιο τουρισμό παράγουν 80% περισσότερες θέσεις εργασίας από το λιανεμπόριο.

Η Ελλάδα είναι επιθυμητός προορισμός, οι διαδικασίες είναι το πρόβλημα.

Κρουαζιερόπλοια
Για πολλές δεκαετίες συντηρούσαμε το cabotage στις κρουαζιέρες και έτσι χάναμε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες, και τα τελευταία χρόνια δισεκατομμύρια ΕΥΡΩ ετησίως.

Προς τιμή της, η σημερινή Κυβέρνηση έκανε την απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση.

Θα πρέπει όμως ο τύπος της νομοθετημένης σύμβασης, όπως και η παρεχόμενη ασφάλεια στα λιμάνια να είναι κατάλληλα για να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για homeporting από τις μεγάλες εταιρείες. Τα πολλά έσοδα για την Ελλάδα θα είναι από το homeporting, όχι από τις προσεγγίσεις.

Ακτοπλοΐα
Με καλύτερη και φθηνότερη προσβασιμότητα, τα νησιά μας θα είχαν αναπτυχθεί τουριστικώς πολύ περισσότερο, με σημαντικά οφέλη για την οικονομία.

Ανακοινώθηκε μερική κατάργηση των μη ανταποδοτικών εισφορών. Φαίνεται όμως πως συνεχίζεται να επιβάλλεται στις μεταφορές από και προς τα νησιά ΦΠΑ 23%, ενώ, για να ενισχυθεί η ανάπτυξη τους ο ΦΠΑ θα έπρεπε να ήταν ενιαίος, 13% για οχήματα και επιβάτες, και έτσι αντίστοιχος περίπου με τον ΦΠΑ στα ίδια τα νησιά.

Πρέπει ακόμη να εναρμονισθεί η λειτουργία της Ακτοπλοΐας με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή με την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 και της STCW του ΙΜΟ, ούτως ώστε τελικά να συγκλίνει το κόστος των εισιτηρίων με τα Ευρωπαϊκά επίπεδα. Δηλαδή να πέσουν κι άλλο.

Επαγγελματικά σκάφη αναψυχής
Τα Ελληνικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής πρέπει να γίνουν ανταγωνιστικά άλλως θα πληθαίνουν τα αντίστοιχα ξένα στις Ελληνικές θάλασσες με αφετηρία την πατρίδα τους.

Έτσι θα χάνει η Ελλάδα σημαντικά παράπλευρα έσοδα, κατά τον ίδιο τρόπο που τα χάνει από τα κρουαζιερόπλοια.

Σκάφη αναψυχής
Αν είχαμε σωστή πολιτική, θα είχαμε χιλιάδες περισσότερα σκάφη αναψυχής, Ελληνικά και ξένα, ελλιμενισμένα σε πολλές Ελληνικές μαρίνες. Έτσι θα δημιουργούντο πολλές χιλιάδες επιπλέον θέσεις εργασίας.

Συμπεράσματα
Πέρα από τα πολύ σημαντικά οφέλη που προσφέρει η ποντοπόρος ναυτιλία στην πατρίδα μας, η γενικότερη ενασχόληση με την θάλασσα, αν είχε αφεθεί να λειτουργήσει σωστά, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά περισσότερα ετησίως στην Εθνική οικονομία.

Ο εν δυνάμει αυτός πλούτος είναι στα χέρια μας, φθάνει να αλλάξουμε άρδην τον τρόπο σκέψης μας και το λειτουργικό σύστημα που χρεοκόπησε την χώρα μας, και ακόμα κρατάει πίσω την ανάπτυξη της.

Γιώργος Α. Γράτσος
Πρόεδρος Ν.Ε.Ε.

 
    :: Αποποίηση ευθυνών ::
   
   
   
  Αναζήτηση πληροφοριών
στην ιστοσελίδα
 
International Shipping - Life Blood of World Trade