Νέα
   
  Ναυτιλιακά
ΟΡΑΜΑ ΕΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΕ: ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ
24/6/2014

Την Παρασκευή 20/6/2014 ο Πρωθυπουργός της Κίνας, ΛΙ ΚΕΤΣΙΑΓΚ και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, ANTΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ στον Πειραιά πάτησαν συμβολικά το πράσινο κουμπί και εκκίνησε ο πρώτος συρμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εμπορευματοκιβώτια, ένα όραμα τουλάχιστον 15ετίας του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΝΕΕ).

Το ΝΕΕ χαιρετίζει με ικανοποίηση τη σημαντική αυτή θεσμικού χαρακτήρα ενέργεια για την οικονομία, ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων απασχόλησης και αναβάθμιση του ρόλου της χώρας με το στρατηγικό αυτό πλεονέκτημα, όπως ανέφερε και ο Έλληνας Πρωθυπουργός. Επίσης χαιρετίζει την επισήμανση του κ. ΛΙ ΚΕΤΣΙΑΓΚ, που χαρακτήρισε τον Πειραιά κύρια πύλη για στο διαμετακομιστικό εμπόριο Κίνας- Ευρώπης, το 80% του όγκου του οποίου διακινείται δια θαλάσσης και συντέμνει μέσω Πειραιά κατά 7-11 μέρες το χρόνο παράδοσης των διακινουμένων εμπορευμάτων μειώνοντας το κόστος, πράγμα που είχαμε επισημάνει από καιρό.

Έτσι το ΝΕΕ δικαιώνεται σήμερα επειδή για περισσότερο από 15 χρόνια, με αξιόπιστα και μετρήσιμα οικονομικά στοιχεία επισημαίνει τα πλεονεκτήματα αυτά και τα στηρίζει. Όλα αυτά περιλαμβάνονται στην μελέτη του με τίτλο «Αναπτυξιακή Εθνική Ναυτιλιακή Στρατηγική» που επικαιροποιείται συνεχώς, η οποία έχει προωθηθεί και στον Πρωθυπουργό, σε άλλους Υπουργούς, δι’ υπομνημάτων, αναφορών και ομιλιών του Προέδρου του, με τελευταίες επισημάνσεις επ΄ ευκαιρία των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ 2012 & 2014 (συνημμένος πίνακας).

Η Ελλάδα ευρίσκεται στο νοτιοανατολικό μέρος της ΕΕ αλλά και στο κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου. Η Αθήνα είναι μιάμιση ώρα μακριά από τις πρωτεύουσες των χωρών της Εγγύς και Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής που σήμερα αντιμετωπίζουν υπαρξιακά προβλήματα. Στην σημερινή συγκυρία, αλλά και ανέκαθεν, μπορέσαμε και μπορούμε να αναπτυχθούμε όχι μόνον ως ναυτιλιακό, αλλά και ως επιχειρηματικό και οικονομικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου προσελκύοντας κατάλληλες εταιρείες και επενδύσεις με σταθερό, φιλικό και ανταγωνιστικό λειτουργικό και φορολογικό σύστημα που θα αποφέρει πολλά και ποικίλα οφέλη.

Επιπλέον το ΝΕΕ έχει επιμόνως αναφερθεί και εναργώς περιγράψει τα οφέλη της χώρας μας από την ανάπτυξη και ενίσχυση της Εθνικής Οικονομίας και στα θέματα της Κρουαζιέρας, του Θαλασσίου Τουρισμού και της αναδιοργάνωσης της Ναυπηγοεπισκευής, όπου με ικανοποίηση βλέπουμε να γίνονται αντιληπτά από τους ιθύνοντες και με κατάλληλες πολιτικές πρωτοβουλίες να πραγματοποιούνται. Το 2010, με τις συντονισμένες προσπάθειες του ΝΕΕ και άλλων φορέων έγινε η πρώτη αναμόρφωση του νόμου περί κρουαζιέρας που πήρε την τελική του μορφή το 2012. Προ δύο μηνών αναμορφώθηκε και με την συνδρομή μας ο νόμος για τον Θαλάσσιο Τουρισμό. Σήμερα, με τον πρώτο συρμό εμπορευματοκιβωτίων, το λιμάνι του Πειραιά κατέστη σημαντικό διευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κέντρο. Ενδεχομένως να υπάρξουν πολύπλευρες και ασύμμετρες αντιδράσεις. Διακυβεύονται μεγάλα συμφέροντα. Ας ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη .
Η προτεινόμενη ναυτιλιακή στρατηγική ενισχύει την στρατηγική θέση της Ελλάδος και συμβάλλει πολύ στην ανάπτυξη και την δημιουργία θέσεων εργασίας, υπό την προϋπόθεση ότι και τα λοιπά συνιστώντα θεσμικά πλαίσια θα έχουν αναλόγως προσαρμοσθεί.

Με αυτό το σκεπτικό και το θεσμικό ρόλο που έχει το ΝΕΕ στις θαλάσσιες μεταφορές , διατύπωσε όλα τα ανωτέρω και εύχεται καλή συνέχεια προς όφελος της Εθνικής οικονομίας.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΡΑΤΣΟΣ

 
    :: Αποποίηση ευθυνών ::
   
   
   
  Αναζήτηση πληροφοριών
στην ιστοσελίδα
 
International Shipping - Life Blood of World Trade