Νέα
   
  Ναυτιλιακά
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΝΕΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015
14/1/2015

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση του Ναυτικού Επιμελητηρίου για το νέο έτος την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Παραβρέθηκαν πολλά και σημαντικά μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας καθώς και εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου. Στα πλαίσια της εκδήλωσης, το ΝΕΕ επέδωσε τιμητική πλακέτα στην οικογένεια του εκλιπόντος Λουκή Φαφαλιού, επί σειρά ετών μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου και Αντιπροέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου.

Ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, Πρόεδρος του ΝΕΕ Γεώργιος Γράτσος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι παρά την κρίση που συνεχίζει να πλήττει την ναυτιλία από το 2008, η Ελλάδα εισπράττει σημαντικούς φόρους και εθελοντικές εισφορές από την ναυτιλία της κάθε χρόνο. Για τον κλάδο της Ακτοπλοϊας, ο κ. Γράτσος τόνισε την ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ στα εισιτήρια, ενώ η ανάπτυξη του homeporting στον κλάδο της Κρουαζιέρας είπε ότι καθυστερεί εξαιτίας των ακριβών τελών των αεροδρομίων και την μη αναβάθμιση των υποδομών. Για τα Σκάφη Αναψυχής, ο Πρόεδρος του ΝΕΕ αναμένει ανάπτυξη του κλάδου σαν αποτέλεσμα της νέας νομοθεσίας, ενώ επίσης αναφέρθηκε εκτενώς στην παραγωγικότητα των αξιωματικών ΕΝ. Αναλυτικά η ομιλία του Προέδρου του ΝΕΕ παρατίθεται μετά τα φωτογραφικά στιγμιότυπα από την εκδήλωση. Είναι επίσης διαθέσιμη εδώ σε αρχείο Microsoft Word

Απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έκανε απολογισμό της θητείας του στο υπουργείο, αναφέρθηκε στην άριστη, όπως την χαρακτήρισε, συνεργασία του με την ναυτιλιακή κοινότητα και τόνισε την συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία.

Ο εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Θοδωρής Δρίτσας στον χαιρετισμό του τάχθηκε υπέρ της αυτονομίας του Υπουργείου Ναυτιλίας, υπέρ της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ είπε ότι όταν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση θα επιδιώξει καλή συνεργασία με το ΝΕΕ που το αναγνωρίζει ως θεσμικό φορέα για θέματα ναυτιλίας.

Στιγμιότυπα από την εκδήλωση



Η κοπή της πίτας μετά την ευλογία από τον Παπαγιώργη (Αντιναύαρχο ΛΣ) και τα συγχαρητήρια στον κ. Μ. Βαρβιτσιώτη που του έτυχε το φλουρί. (Για πρώτη φορά μετά από 2000 πίτες που συμμετείχε, όπως παρατήρησε ο ίδιος)



Επιδόθηκε τιμητική πλακέτα στην οικογένεια του εκλειπόντος Α΄ Αντιπροέδρου ΝΕΕ ΛΟΥΚΗ ΦΑΦΑΛΙΟΥ


Ομιλητής ο κ. Γ. ΓΡΑΤΣΟΣ (Πρόεδρος ΝΕΕ) και τα μέλη της ΔΕ στο Πάνελ. Από αριστερά ο κ. Γ. ΠΑΤΕΡΑΣ (Α’ Αντι/δρος), η κα Μ. ΤΡΑΥΛΟΥ (Β’ Αντ/δρος) και τα μέλη της ΔΕ οι κ.κ. Α. ΑΓΑΠΗΤΟΣ, Γ. ΓΑΒΡΙΗΛ. Β. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ, Ι. ΠΛΑΤΣΙΔΑΚΗΣ.


Ομιλητής ο κ. Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ, (Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου). Στην πρώτη σειρά καθήμενοι επίσημοι του Εφοπλιστικού χώρου, Υπουργοί, Βουλευτές, ο Δήμαρχος Πειραιά, ο Α. ΛΣ-ΕΑΚΤ και άλλοι.


Ομιλητής ο κ. Ι. ΤΡΑΓΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος Βουλής)


Ομιλητής ο κ. Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ Βουλευτής και εκπρόσωπος Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.


Ομιλητής ο κ. Λ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ - ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου


Η ομιλία του κ. Γ. Γράτσου

Κύριε Υπουργέ Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου,
Εκπρόσωπε του Πρωθυπουργού και της Ελληνικής Κυβερνήσεως,
Κύριε Εκπρόσωπε της Βουλής των Ελλήνων,
Κύριε Εκπρόσωπε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης,
Κύριοι Υπουργοί,
Κύριοι Δήμαρχοι,
Κύριοι Βουλευταί
Κυρίες και κύριοι,

Σας ευχαριστώ που τιμήσατε την εκδήλωση του ΝΕΕ για το νέο χρόνο, το 2015.

Ευχαριστώ επίσης το Ίδρυμα Ευγενίδου για τη φιλοξενία στις εγκαταστάσεις του.

Η χρονιά που πέρασε ατυχώς τέλειωσε με την καταστροφική πυρκαγιά στο επιβατηγό οχηματαγωγό NORMAN ATLANTIC όπου χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Εκ μέρους της ναυτιλίας θέλουμε να εκφράσουμε την λύπη και την συμπάθειά μας στους συγγενείς των θυμάτων όπως και στους διασωθέντες επιβάτες για την περιπέτειά τους. Καθώς επίσης και για τα ναυάγια που συνέβησαν στα τέλη του χρόνου των πλοίων Hoegh Osaka και Cemfjord.

Τα αίτια των ατυχημάτων αυτών εξετάζονται. Όταν καταγραφούν, η γνώση θα μειώσει την πιθανότητα επανάληψης παρομοίων συμβάντων.

Το 2014 ήταν άλλη μια δύσκολη χρονιά για την ναυτιλία. Βιώνουμε μια ναυτιλιακή κρίση που άρχισε τον Οκτώβριο του 2008 και ακόμη δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Οι εμπειρίες είναι τραυματικές.

Ποντοπόρος
Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι κλάδος εντάσεως κεφαλαίου με πολύ μεγάλες διακυμάνσεις. Οι τιμές των πλοίων διαχρονικά απαξιώνονται, άρα οι αποσβέσεις είναι μεγάλες. Από τα στοιχεία εισηγμένων ποντοπόρων ναυτιλιακών εταιρειών στα διεθνή χρηματιστήρια διαπιστώνεται μια πτώση της αξίας των μετοχών από την αρχή της ναυτιλιακής κρίσης, το φθινόπωρο του 2008, που κυμαίνεται από 20%-90%. Από τις καλές μέρες η μείωση είναι μεταξύ 80% έως και 99%. Αντίστοιχες είναι και οι ζημιές. Από το 2011 οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν κατά 12% και κυρίως οι μικρότερες (Petrofin Research).
Από στοιχεία της Bundesbank υπάρχουν παγκοσμίως περίπου 100 δις ΕΥΡΩ ναυτιλιακά δάνεια, μεγάλο μέρος των οποίων είναι μη εξυπηρετούμενα και υπό συνεχή παρακολούθηση.

Τα ανωτέρω στοιχεία, γνωστά από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, δείχνουν ότι οι συσσωρευμένες ζημιές της ποντοπόρου ναυτιλίας τα τελευταία 6 περίπου χρόνια είναι πάρα πολύ μεγάλες και Κύριος οίδε πότε θα αποσβεσθούν, για να ξαναγίνουν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις κερδοφόρες. Φυσικά και νομικά πρόσωπα επιβιώνουν από αποθεματικά καλύτερων εποχών και αναδιαρθρώσεις.

Παρά τις σημαντικές αυτές πολυετείς ζημιές, με το ισχύον φορολογικό σύστημα η Ελλάδα εισπράττει σημαντικούς φόρους και εθελοντικές εισφορές από την ναυτιλία κάθε χρόνο.

Λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων, βάσει των οποίων τα νέου σχεδιασμού πλοία έχουν 20% έως 30% λιγότερη κατανάλωση στις ίδιες ταχύτητες με ίδιες φορτώσεις, εφοπλιστικές εταιρείες διεθνώς προσπαθούν να προσελκύσουν κεφάλαια για την απόκτηση ανταγωνιστικότερων πλοίων, για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν. Αυτές οι αυξήσεις κεφαλαίου αλλοιώνουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Εδώ ας σημειωθεί ότι σε ορισμένες χώρες οι επενδύσεις σε πλοία νέας τεχνολογίας επιχορηγούνται, για να βοηθούν τις ναυτιλίες τους να είναι πιο ανταγωνιστικές και να λειτουργούν πλοία φιλικότερα στο περιβάλλον.

Όπως έλεγαν οι παλιοί «η θάλασσα αρρωσταίνει αλλά δεν πεθαίνει». Εύχομαι στο εγγύς μέλλον να εξισορροπήσει η ναυτιλία για να αποσβέσει τις ζημιές και να αρχίσει να καταγράφει κέρδη.

Ακτοπλοϊα
Παρόμοια περίπου εικόνα έχουμε και στην ακτοπλοΐα, η οποία για να συνεχίσει να λειτουργεί αναγκάζεται να ανακεφαλαιώσει τα δάνειά της με αποτέλεσμα να μειώνονται, και εδώ, τα ποσοστά ιδιοκτησίας των παλαιών μετόχων. Πωλούνται πλοία για να καλύψουν υποχρεώσεις. Πέφτουν και οι αξίες των μετοχών. Έτσι οι απώλειες είναι πολλαπλές.

Πιστεύουμε ότι περισσότερα πρέπει να γίνουν για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας των πλοίων, ενώ οι εταιρείες να συνεχίσουν να προσφέρουν τις απαραίτητες υπηρεσίες στο επιβατηγό κοινό. Αυτό έχει σχέση με την καλύτερη οργάνωση δρομολογίων, συνεργασίες, χρήση μικρότερων πλοίων εκτός εποχής, εναρμονισμό επάνδρωσης με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και την επιλογή πλησιέστερων λιμένων όπως π.χ. το Λαύριο που θα μείωνε σημαντικά τον χρόνο λειτουργίας και την κατανάλωση των πλοίων.

Είναι ανάγκη να μειωθεί ο ΦΠΑ στα εισιτήρια, καθ’ ότι είναι το μόνο μέσο που συνδέει 1.6 εκατομμύρια νησιώτες και τις νησιωτικές οικονομίες με τον κύριο κορμό της χώρας. Έτσι κάνει δυνατή την αύξηση του τουρισμού στην χώρα μας, του οποίου το 75% περίπου γίνεται στα νησιά μας.
Εδώ να σημειωθεί ότι οι κρατικές επιχορηγήσεις στο νευραλγικό αυτό μέσο είναι ελάχιστες σε σχέση με αυτές που δίδονται για χερσαίες μεταφορές ή αερομεταφορές.

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι η μεταρρύθμιση με την ρυθμιστική διάταξη του Αυγούστου 2014, η οποία παρέχει την δυνατότητα του απεγκλωβισμού της Πολιτείας από πολυετείς συμβάσεις, όταν προκύπτουν προβλήματα ελλιπούς εξυπηρέτησης και ποιοτικής υποβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών από τα πλοία στις επιδοτούμενες γραμμές. Πρέπει όμως να γίνουν και άλλα για να επιτευχθεί η παραγωγικότητα του κλάδου.

Διαμετακομιστικό κέντρο
Η ανωτέρω σκοτεινή εικόνα φωτίζεται από τις εξαιρετικές επιδόσεις της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά, όπου το 2014 παρουσίασε και πάλι σημαντική αύξηση πλησιάζοντας το 20% ενώ παράλληλα φαίνεται να έχουν αρθεί και επιλυθεί τα εμπόδια για την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης στις λιμενικές υποδομές του Πειραιά αλλά και στη σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την κεντρική Ευρώπη.

Για το θέμα αυτό ο ΠΑΣΚΑΛ ΛΑΜΙ, διακεκριμένος Γάλλος οικονομολόγος πρώην εκτελεστικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) και πρώην Επίτροπος Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με δημοσίευση σε Ελληνική Εφημερίδα (Καθημερινή 26.10.2014), αναφέρει ότι ο Πειραιάς μπορεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Σιγκαπούρη της Μεσογείου, διότι η θέση της χώρας και οι δρόμοι του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου την προικοδοτούν με σημαντικά πλεονεκτήματα για να αναπτυχθεί στα πρότυπα της Σιγκαπούρης. Προϋπόθεση όμως είναι ένα ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο πολύ δουλειά και συνεχής προσπάθεια, όχι μόνο για τα λιμάνια αλλά και για την εγκατάσταση γραμμών συναρμολόγησης και μεταποίησης, Ήδη τα βήματα που έχουν γίνει δείχνουν ότι είναι επιτεύξιμοι φιλόδοξοι στόχοι, αποφαίνεται ο κ. ΛΑΜΙ.

Το ΝΕΕ αισθάνεται δικαιωμένο γιατί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 πίστευε ότι ο Πειραιάς, λόγω της γεωγραφικής του θέσης, θα μπορούσε να εξελιχθεί στο διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου και στην πύλη εισόδου προς την Ε.Ε. των εμπορευμάτων που παράγονται στην Άπω Ανατολή. Από τότε το ΝΕΕ πίεζε για την αποπεράτωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ικονίου και Θριάσιου, η οποία είχε αρχίσει προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 αλλά ολοκληρώθηκε μόλις φέτος!!

Μόλις αναβαθμιστεί το όλο σιδηροδρομικό δίκτυο προς τα σύνορα πιστεύουμε ότι θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο η διακίνηση πράγμα που θα ωφελήσει την Ελλάδα γιατί θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας στην ελαφρά βιομηχανία που θα προσθέτουν αξία αποφεύγοντας έτσι δασμούς εισαγωγής.

Κρουαζιέρα
Παρά τις επιδράσεις από τα περιστατικά της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής η άφιξη επισκεπτών με κρουαζιερόπλοια διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα. Ατυχώς όμως αργεί ακόμη η ανάπτυξη της Ελλάδας ως homeporting hub για κρουαζιερόπλοια πράγμα που πιστεύουμε ότι έχει να κάνει με τα ακριβά τέλη των αεροδρομίων και της σχετικές υποδομές που χρειάζονται αναβάθμιση.

Σκάφη αναψυχής
Στον τομέα των σκαφών αναψυχής τον Απρίλιο του 2014 με την συνδρομή όλων των φορέων της ναυτιλίας και τουρισμού αναμορφώθηκε το μέχρι σήμερα απωθητικό νομοθετικό πλαίσιο. Η Ελλάδα, μια κατ’ εξοχή ναυτική χώρα με τις καλύτερες παραλίες και μαγευτικά νησιά, είχε καταντήσει να φιλοξενεί το μικρότερο ανά κεφαλή αριθμό σκαφών αναψυχής, ποσοστό που είναι 74% μικρότερο από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με την καινούργια νομοθεσία πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να προσελκύσει πολλά περισσότερα σκάφη αναψυχής στις μαρίνες της και να δημιουργηθούν και άλλες ακόμη. Έτσι θα δημιουργηθούν δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Η ως τώρα πολιτική μας έδιωχνε σκάφη αναψυχής από την Ελλάδα τα οποία έφευγαν και πήγαιναν να ελλιμενισθούν στην Τουρκία, Κροατία, Μαυροβούνιο κ.α.

Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω το επιτελείο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και κυρίως τον κ. Υπουργό για την πολύ καλή συνεργασία που είχαμε στην διαμόρφωση της νομοθεσίας. Οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις που έγιναν αφορούν την απρόσκοπτη λειτουργία της ναυτιλίας συμπεριλαμβάνουν δε και θέματα όπως:

• την Ναυτεργασία και την Ναυτική Εκπαίδευση με τις νέες διατάξεις για την επαγγελματική σταδιοδρομία των ναυτικών μας, την διευκόλυνση των αξιωματικών μας και αποφυγή συνωστισμού στο ΚΕΣΕΝ για τα πτυχία εξειδικεύσεως μέσω των ΝΕΚΕ,
• την αύξηση των εισαγομένων σπουδαστών στις ΑΕΝ και την δυνατότητα φοίτησης σε αυτές με την λιγότερη δυνατή δαπάνη από πλευράς των σπουδαστών ( όσον αφορά διαμονή, μετακίνηση κ.λ.π.)
• την ενοποίηση του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ με το ΓΕΝΕ και άλλα πολλά
• Ήδη καθιερώνεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο μετά προσπάθεια 18 μηνών.

Παραγωγικότητα
Θεωρώ σκόπιμο να σταθώ στο θέμα της παραγωγικότητας. Η λέξη ατυχώς στην Ελλάδα θεωρείται ανάθεμα επειδή όλοι την συνδέουν με την μείωση του κόστους εργασίας. Αυτό είναι λάθος. Όσοι το κάνουν δεν έχουν, προφανώς, διερωτηθεί γιατί άλλες ανεπτυγμένες χώρες, με σημαντικά ψηλότερο κατά κεφαλή εισόδημα, προσελκύουν επενδύσεις επειδή είναι ανταγωνιστικές και παραγωγικές, ενώ εμείς δεν το καταφέρνουμε.

Παραγωγικότητα είναι η παραγωγή έργου ανά μονάδα κόστους.

Ο εξειδικευμένος εργάτης με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και νομοθεσία που δεν δημιουργεί αγκυλώσεις είναι παραγωγικός. Άτομα μορφωμένα στο επίπεδο της ελάχιστης απαραίτητης γνώσης που λειτουργούν σε ένα δυσλειτουργικό, γραφειοκρατικό περιβάλλον είναι προφανώς πολύ λιγότερο παραγωγικά. Χρειάζεται να γίνουν οι απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές γιατί συμφέρουν την χώρα και τον πληθυσμό της. Εφ’ όσον δεν αλλάζει η νομοθεσία πρέπει να μειωθεί το κόστος του ανθρώπινου δυναμικού για να επιτευχθεί παραγωγικότητα. Με άλλα λόγια οι μισθοί μειώνονται λόγω της δυσλειτουργικής νομοθεσίας μας.

Ας καταλάβουμε επιτέλους ότι για να γίνει η πατρίδα μας ανταγωνιστική, να αναπτυχθεί και το κατά κεφαλήν εισόδημα να γίνει μεγαλύτερο, πρέπει να αποκτήσουμε ένα λειτουργικό πλαίσιο που προωθεί την παραγωγικότητα.

Προφανώς οι υλικοτεχνικές υποδομές των ΑΕΝ υστερούν πολύ από τις αντίστοιχες άλλων χωρών με μικρότερη ναυτιλία. Για παράδειγμα η αντίστοιχη σχολή μηχανικών αξιωματικών της Κίνας (Shanghai Maritime University) έχει ολόκληρο μηχανοστάσιο πλοίου στις εγκαταστάσεις της με διάταξη πραγματικού πλοίου. Έχει και δύο ποντοπόρα πλοία κατάλληλα διαμορφωμένα τα οποία εκτελούν μεταφορές αλλά έχουν επιπλέον ενδιαίτηση για 50 και 150 υποψήφιους αξιωματικούς, με δύο γέφυρες ούτως ώστε το μάθημα να γίνεται χωρίς να ενοχλεί την πραγματική λειτουργία του πλοίου. Το Ηνωμένο Βασίλειο, με ελάχιστη ναυτιλία (ποσοστό 2%) έχει πολύ καλές ναυτικές σχολές όπως την Warsash και άλλες.

Παράδειγμα: πολύ καλά εκπαιδευμένοι αλλά και με επικαιροποιημένες γνώσεις και ικανότητες Έλληνες αξιωματικοί αμείβονται περισσότερο από άλλους επειδή είναι παραγωγικότεροι αποφεύγοντας κακοτοπιές και άλλα που κοστίζουν στην επιχείρηση πολλά. Άλλοι, λιγότερο ικανοί, δυσκολεύονται να βρουν δουλειά.

Σκοπός της ναυτικής εκπαίδευσης πρέπει να είναι η δημιουργία καλής ποιότητας, παραγωγικούς αξιωματικούς. Για να το κάνει αυτό πρέπει να έχει τις κατάλληλες υποδομές, τους κατάλληλους δάσκαλους με επικαιροποιημένες γνώσεις και να οργανώνει τακτικά σεμινάρια από ειδικούς παγκόσμιων οργανισμών. Οι οργανισμοί αυτοί εν πολλοίς προσφέρονται να κάνουν τα σεμινάρια δωρεάν για να αναβαθμίσουν την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία που ασφαλίζουν, παρακολουθούν η χειρίζονται τα μηχανήματά τους.

Ας γίνει αντιληπτό ότι η ισοπέδωση της μόρφωσης στα ελάχιστα αποδεκτά κριτήρια των διεθνών συμβάσεων είναι αντιπαραγωγική. Το ζητούμενο για την ναυτική εκπαίδευση είναι να προσφέρει αναβαθμισμένη ποιότητα μόρφωσης στους υποψήφιους Έλληνες αξιωματικούς.

Είναι προφανές ότι η Ελληνόκτητη ναυτιλία στην πλειοψηφία της θέλει καλά εκπαιδευμένους Έλληνες αξιωματικούς. Το σημερινό σύστημα χωλαίνει. Πρέπει κάποια στιγμή να ξεπεράσουμε τις όποιες ιδεολογικές αγκυλώσεις έχουμε και να ακολουθήσουμε την πεπατημένη ανεπτυγμένων χωρών, όπου επιτρέπεται η δημιουργία σχολών από ιδιωτικά ιδρύματα τα οποία έχουν κάθε κίνητρο να θέλουν οι αξιωματικοί που παράγουν να είναι οι καλύτεροι για να χρησιμοποιούνται από ναυτιλία που υπηρετούν. Έτσι θα κρατηθεί η ναυτική τεχνογνωσία στη Ελλάδα και όλα τα οφέλη που παρέχει ανέξοδα στην Πατρίδα μας.

Εδώ θέλω να σημειώσω ότι υπολογίζουμε ότι το κόστος για την δημιουργία ενός αξιωματικού είναι περί τα € 17.000 ενώ κατά την διάρκεια της σταδιοδρομίας του θα προσφέρει στην χώρα περί τα €2.200.000 συνάλλαγμα σε σημερινές τιμές. Άρα η δημιουργία ποιοτικών αξιωματικών συμφέρει την Ελλάδα.

Από ότι καταλαβαίνουμε σήμερα Έλληνες δημιουργούν παρόμοιες σχολές στην αλλοδαπή. Γιατί να μην μπορούν και στη πατρίδα τους, όπως γινόταν παλιότερα;

Επιμορφωτικές σχολές που λειτουργούν στην Ελλάδα πιστοποιούνται από άλλες χώρες αλλά όχι από την Ελλάδα. Κάποια στιγμή αυτά πρέπει να αλλάξουν και να καταργήσουμε κάθε ιδεολογική αγκύλωση που μας κρατάει πίσω.

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω κ. Υπουργέ ότι με μεγάλη χαρά είδαμε την ίδρυση της NORSAFE ACADEMY στο Λαύριο για σωσίβιες λέμβους ελεύθερης πτώσης και άλλα σωστικά μέσα. Το ΝΕΕ για χρόνια πίστευε ότι μια παρόμοια σχολή στην Ελλάδα ήταν απαραίτητη. Από ότι ενημερωθήκαμε η σχολή του Λαυρίου θα είναι το κέντρο εκπαίδευσης της NORSAFE ACADEMY για την Μεσόγειο.

Τελειώνοντας, το ΝΕΕ θα επιδώσει τιμητική πλακέτα στην οικογένεια του αγαπημένου μας ΛΟΥΚΗ ΦΑΦΑΛΙΟΥ επί σειρά ετών μέλους του ΔΣ και Αντιπροέδρου, που έφυγε τόσο νωρίς από κοντά μας.

Σας ευχαριστώ και σας εύχομαι Καλή Χρονιά

Γιώργος Γράτσος
Πρόεδρος

 
    :: Αποποίηση ευθυνών ::
   
   
   
  Αναζήτηση πληροφοριών
στην ιστοσελίδα
 
International Shipping - Life Blood of World Trade